Regulamin sklepu internetowego egift.pl
§ 1 Informacje ogólne
1. Właścicielem sklepu internetowego egift.pl jest RITF marketing sp. z o.o. z siedzibą w Jabłonnie 05-110 ul. Marmurowa 43, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0001133078 NIP: 5361984368, REGON: 529933050, e-mail: [email protected], tel. 22 43 41 850.
2. Wszystkie ceny podane w serwisie są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Podane ceny nie obejmują kosztów przesyłki.
3. Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do dokonania na bieżąco zmian w cenach towarów znajdujących się w ofercie oraz przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych oraz wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa w zdaniu poprzednim nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży i będą one realizowane na zasadach dotychczasowych.
4. Artykuły, informacje i zdjęcia publikowane na stronach sklepu mogą potencjalnie zawierać treści obrażające czyjeś uczucia religijne, etyczne bądź estetyczne. Treści te mają jednak charakter wyłącznie rozrywkowy i nie przedstawiają faktycznych poglądów właściciela strony. Użytkownik przegląda zasoby niniejszego serwisu wyłącznie na własną odpowiedzialność. Klikając na dane zdjęcie lub artykuł poprzedzony ostrzeżeniem o treściach mogących obrazić uczucia etyczne lub estetyczne, użytkownik potwierdza, że otwiera treść mogącą mieć potencjalnie ww. charakter świadomie oraz, że akceptuje warunki korzystania ze sklepu.

§ 2 Zamówienia
1. Zamówienia na towary oferowane w sklepie internetowym przyjmowane są poprzez formularz z koszykiem zakupów na stronie internetowej. Telefonicznie nie przyjmujemy zamówień na produkty personalizowane.
2. Opłata dla klienta za połączenie się z w/w nr telefonu nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta konsument.
3. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, przez cały rok. Sklep w ciągu 2 dni roboczych weryfikuje i potwierdza możliwość realizacji zamówienia lub informuje o ewentualnej częściowej dostępności produktów objętych zamówieniem lub informuje o braku możliwości realizacji zamówienia.
4. Po złożeniu zamówienia klient otrzymuje na podane konto e-mail automatycznie generowany przez sklep list elektroniczny ze szczegółami zamówienia.
5. Klient składając zamówienie, zawiera umowę sprzedaży zamawianych towarów ze sklepem internetowym.
6. Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od realizacji zamówienia w przypadku, gdy podane przez Kupującego dane w formularzu zakupu są niepełne, błędne lub wzbudzają wątpliwości co do ich prawdziwości.
7. Przyjęcie do realizacji zamówienia, w przypadku płatności z góry rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty przez sklep internetowy. Potwierdzenie dokonania płatności nie stanowi podstawy do rozpoczęcia realizacji zamówienia.
8. Kupujący ma prawo anulować zamówienie lub złożyć wniosek o wprowadzenie w nim zmian nie później niż do momentu, w którym zamówienie zostanie przekazane do realizacji.
9. Sklep umożliwia pozyskanie informacji o statusie produktu, anulowanie zamówienia lub złożenie wniosku o wprowadzenie zmian poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta i Reklamacji w godzinach pracy Biura.
10. Anulowanie lub zmiany zamówienia należy zgłosić poprzez formularz kontaktowy lub telefonicznie pod numerem telefonu: 22 43 41 850.
11. Klient obowiązany jest do odebrania zamówionego towaru, chyba że składa reklamacje lub korzysta z przysługującego mu prawa do odstąpienia od umowy. W przypadku nieodebrania przez Klienta zamówionego towaru Sprzedający wezwie Klienta do odbioru zamówionego towaru w terminie 14 dni. Po bezskutecznym upływie zakreślonego terminu Sprzedający może według swojego wyboru od umowy odstąpić lub oddać zamówiony towar na przechowanie.
12. Doręczenie nieodebranego towaru może nastąpić po zapłacie przez Klienta kosztów ponownej przesyłki kurierskiej. Klient może być również obciążony kosztami przechowywania towaru w wysokości 3 zł za każdy dzień przechowywania.
13. Przed złożeniem zamówienia klient otrzymuje informację o łącznej cenie za zamówiony towar, a także opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz innych kosztach związanych z realizacją.

§ 3 Dostarczenie przesyłki
1. Zamówione towary są dostarczane do klienta za pośrednictwem firm kurierskich. Koszty transportu określone są w cenniku.
2. W sklepie przy każdym towarze podany jest czas realizacji zamówienia. Jeśli klient wybrał płatność kartą lub przelewem, przesyłka zostanie wysłana po zaksięgowaniu płatności na koncie Sprzedawcy.
3. Termin otrzymania przesyłki = czas realizacji + czas dostawy.
4. Szacowany czas realizacji zamówienia do 7 dni roboczych.
5. Sklep nie prowadzi sprzedaży na miejscu.
6. Szacowany czas dostawy towaru w dni robocze: 2 dni robocze od chwili wysyłki.

§ 4 Towary personalizowane
1. W przypadku towarów personalizowanych, tj. towarów, których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana wg specyfikacji klienta lub służących zaspakajaniu jego zindywidualizowanych potrzeb – czyli takich, których Klienci sklepu internetowego są autorami lub wykonanych według wskazówek Klientów lub na podstawie materiałów, treści dostarczonych przez Klientów – to Klienci ponoszą wyłączną odpowiedzialność za umieszczane/publikowane treści, zdjęcia, projekt graficzny.
2. Sprzedawca nie zrealizuje zamówienia, którego treść lub zdjęcie mogłyby naruszać polskie lub międzynarodowe prawo, w tym także również nawołujących do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej, propagujących przemoc, treści pornograficzne, naruszających prawa osób trzecich, w tym dobra osobiste i prawa autorskie oraz uznanych powszechnie za naganne moralnie, sprzecznych z zasadami współżycia społecznego.
3. Klient w momencie przekazania materiału Sprzedawcy w celu realizacji zamówienia oświadcza, że:
a) jest do tego uprawniony;
b) materiał nie narusza powszechnie obowiązujących przepisów prawa, praw osób trzecich wynikających z przepisów powszechnie obowiązujących lub z zawartych przez Klienta umów, w tym praw na dobrach niematerialnych osób trzecich oraz dóbr osobistych osób trzecich (w tym prawa do wizerunku);
c) w przypadku wystąpienia przez jakąkolwiek osobę trzecią przeciwko Sprzedawcy z roszczeniami wynikającymi z tytułu naruszenia jej praw materiałami przekazanymi przez Klienta w celu realizacji zamówienia, Klient zobowiązuje się zwolnić Sprzedawcę z wszelkiej odpowiedzialności, w szczególności wstępując w miejsce Sprzedawcy w prowadzonych postępowaniach albo w braku takiej możliwości przystępując po stronie Sprzedawcy do tych postępowań, a także zobowiązuje się pokryć wszelkie szkody, jakie z tego tytułu poniesie Sprzedawca;
d) przekazując materiał udziela Sprzedawcy nieodpłatnej, nieograniczonej czasowo i terytorialnie licencji na korzystanie przez Sprzedawcę z materiału w celu realizacji zamówienia, w celach archiwalnych oraz ewentualnego dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, w tym w szczególności na utrzymywanie go w zasobach systemu informatycznego Sprzedawcy.
4. Jeżeli nie można spełnić zamówienia z tego powodu, że przedmiot świadczenia nie jest dostępny, Sprzedawca powinien niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy, zawiadomić o tym konsumenta i zwrócić całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.

§ 5 Zamówienia na towary personalizowane z wymaganą akceptacją projektu przez klienta
1. Do zamówień personalizowanych z wymaganą akceptacją projektu przez klienta mają zastosowanie postanowienia niniejszego regulaminu określone w § 4. Towary personalizowane oraz postanowienia zawarte poniżej.

2. Przez produkt personalizowany z wymaganą akceptacją projektu przez klienta rozumie się produkt oferowany przez egift.pl, który wymaga zaakceptowania projektu graficznego przez klienta przed realizacją zamówienia.

3. Proces składania zamówień na towary personalizowane z wymaganą akceptacją projektu przez klienta przebiega następująco:
a) Klient, wybierając produkt oznaczony jako produkt personalizowany z wymaganą akceptacją projektu, wyraża zgodę na przesłanie na adres e-mail podany w zamówieniu wiadomości z plikiem graficznym przedstawiającym projekt do akceptacji. Oznaczenie takich produktów widoczne jest na stronie produktowej pod przyciskiem “Personalizuj” i brzmi następująco: „Do tego produktu wysyłamy podgląd projektu do akceptacji”.
b) Po otrzymaniu przez klienta wiadomości e-mail z podglądem projektu do akceptacji, jest on zobowiązany do opłacenia zamówienia. Po zaksięgowaniu wpłaty, zamówienie zostanie przekazane do realizacji, a następnie wygenerowany zostanie plik graficzny, który zostanie wysłany do Klienta w celu podjęcia ostatecznej decyzji.
c) Od momentu otrzymania wiadomości e-mail z podglądem projektu do akceptacji, Klient ma 24 godziny na przesłanie zwrotnej wiadomości e-mail o treści „Akceptuję przesłany projekt”, jeśli zgadza się na realizację zamówienia lub „Nie akceptuję przesłanego projektu”, jeśli rezygnuje z zamówienia na dany produkt. Komunikaty zwrotne o innej treści niż podane mogą wydłużyć proces realizacji zamówienia.
d) Jeżeli po upływie 24 godzin od wysłania wiadomości z podglądem projektu do akceptacji Sprzedający nie otrzyma odpowiedzi od Klienta, wysyła wiadomość przypominającą, która również będzie ważna przez 24 godziny. W przypadku braku odpowiedzi w tym czasie, zamówienie zostanie przekazane do realizacji produkcyjnej, wyprodukowane i wysłane.
e) Przesłane za pomocą wiadomości e-mail projekty graficzne do akceptacji nie podlegają dodatkowym korektom i poprawkom. Jeśli Klient chce dokonać zmiany projektu lub wymiany zdjęć dodanych do zamówienia, musi złożyć nowe zamówienie na dany produkt.
f) Po zaakceptowaniu otrzymanego podglądu projektu graficznego, zamówienie zostanie przekazane do realizacji produkcyjnej.
g) W przypadku przekazania przez klienta informacji o nie zaakceptowaniu projektu lub o rezygnacji z zamówienia na dany produkt, zamówienie na dany produkt zostanie anulowane, a zapłacona kwota zostanie zwrócona klientowi w ciągu 14 dni, zgodnie z wybraną podczas składania zamówienia metodą płatności.

§ 6 Zwroty i reklamacje
1. Konsument może odstąpić od umowy kupna towarów niepersonalizowanych bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych od daty odebrania towaru, składając pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz zwracając towar na adres Sprzedającego.
2. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje klientowi w sytuacji określonej w art. 38 pkt 3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, tj. klientowi nie przysługuje prawo zwrotu towaru nieprefabrykowanego, wyprodukowanego według specyfikacji klienta lub służącego zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (dot. to m.in. wszelkich indywidualnych zamówień).
3. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
4. Konsument ma obowiązek zwrócić towar przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, czyli koszty odesłania produktu do sprzedawcy, w szczególności koszty opakowania, zabezpieczenia i nadania zwracanego towaru.
5. Z zastrzeżeniem pkt. 18. poniżej, w przypadku zwrotu całego zamówienia Sprzedawca zwraca Konsumentowi dokonane przez niego płatności w następujący sposób: a) cenę zapłaconą za zakupiony towar w wartości nominalnej oraz b) koszty przesyłki/dostawy towaru w wysokości najtańszego zwykłego sposobu dostarczania oferowanego przez Sprzedającego. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Sprzedawca w takim wypadku nie musi zwracać różnicy.
6. Zwrot jest możliwy tylko w przypadku, gdy produkt nie był używany (pod pojęciem „używany” nie mamy na myśli sprawdzenia jakości produktu). Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
7. Sklep gwarantuje zwrot płatności konsumenta, o których mowa w punkcie 5. w ciągu 14 dni od daty otrzymania zwracanego towaru lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
8. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, klient może żądać jego naprawy lub wymiany (reklamacja).
9. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy klient żąda naprawy lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
10. Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla klienta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
11. Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez klienta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla klienta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim klient go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
12. Klient udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od klienta towar na swój koszt.
13. Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od umowy w sytuacjach określonych w art. 43e pkt 1-5 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
14. Klient obowiązany jest do odebrania zamówionego towaru, chyba że składa reklamację lub oświadczenie o odstąpieniu od umowy. W przypadku nieodebrania przez Klienta zamówionego towaru. Sprzedający wezwie Klienta do odbioru zamówionego towaru w terminie 14 dni. Po bezskutecznym upływie zakreślonego terminu Sprzedający może według swojego wyboru od umowy odstąpić lub oddać zamówiony towar na przechowanie.
15. Doręczenie nieodebranego towaru może nastąpić po zapłacie przez Klienta kosztów ponownej przesyłki kurierskiej. Klient może być również obciążony kosztami przechowania towaru w wysokości 3 zł za każdy dzień przechowywania.
16. Sprzedający w ciągu 14 dni ustosunkuje się do reklamacji Klienta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
17. Do reklamowanego towaru zaleca się dołączenie paragonu/faktury i opis reklamacji.
18. Po zakończeniu postępowania reklamacyjnego Klient, którego reklamacja nie została uwzględniona, może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym:
a) zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie procedury pozasądowego rozwiązania sporów konsumenckich;
b) zwrócenia się do powiatowego (miejskiego) rzecznika klientów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona klientów;
c) skorzystania z internetowej platformy rozstrzygania sporów pomiędzy klientami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (tzw. platforma ODR), która znajduje się pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL
19. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść klienta – Sprzedawca naprawi lub wymieni reklamowany towar na pełnowartościowy lub jeżeli wymiana nie będzie możliwa zwróci należność za reklamowany towar w ciągu 14 (czternaście) dni kalendarzowych od daty rozpatrzenia reklamacji;
20. Wszelkie zwroty i przesyłki wysyłane na koszt Sklepu nie będą przyjmowane, chyba że nastąpiły wcześniej inne ustalenia.
21. Wszelkie płatności następują poprzez zapłatę sumy nominalnej wyrażonej w złotych polskich.
22. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (produkty personalizowane)
c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
f) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
g) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

§ 7 E-paragon
Kupujący wyraża zgodę na otrzymanie paragonu fiskalnego w formie elektronicznej na adres e-mail podany podczas składania zamówienia.

§ 8 Opinie
1. Sprzedawca udostępnia kupującym możliwość zamieszczania w ramach sklepu opinii o towarach i sklepie.
2. Sprzedawca zapewnia możliwość przedstawienia opinii wyłącznie użytkownikom, którzy rzeczywiście nabyli dany produkt od sprzedającego za pośrednictwem zarejestrowanego konta użytkownika. Osoby takie otrzymują po zakupie, za pośrednictwem e-maila, link do formularza z możliwością wystawienia oceny i opinii dotyczącej sklepu oraz zakupionych produktów. Sprzedawca umieszcza na stronie Sklepu wystawione oceny i opinie nie ingerując w ich treść, chyba że naruszają one zasady określone w niniejszym regulaminie.
3. Kupujący powinien formułować opinie w sposób jasny, rzetelny oraz uczciwy, względnie poprawny językowo, bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
4. Zakazane jest zamieszczanie opinii:
a) wulgarnych i obraźliwych;
b) wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
c) naruszających dobra osobiste Sprzedawcy lub osoby trzeciej;
d) wystawianych przez opłaconych użytkowników, w celu sztucznego podwyższenia oceny Towaru;
e) bez uprzedniego skorzystania ze Sklepu.
5. Sprzedawca może w każdej chwili weryfikować, czy zamieszczone opinie są zgodne z niniejszym Regulaminem, a w szczególności, czy pochodzą one od osób, które rzeczywiście nabyły Towar. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości Kupującego dotyczących zamieszczonych opinii, może on zgłosić Sprzedawcy żądanie dodatkowej weryfikacji opinii. Po otrzymaniu zgłoszenia od Kupującego, Sprzedawca podejmie, w miarę posiadanych możliwości, odpowiednie działania, które będą miały na celu weryfikację zamieszczonej opinii.
6. W przypadku zamieszczenia opinii niespełniającej wymagań przewidzianych w Regulaminie, Sprzedawca może odmówić publikacji opinii lub ją usunąć.

§ 9 Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a zwłaszcza Kodeksu Cywilnego oraz przepisy Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. Nr 2014.827 z późn. zm.).
2. Rejestrując się w sklepie internetowym klient wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych związanych z realizacja zamówień dokonywanych w sklepie internetowym. Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia klienta przez sklep internetowy. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
3. Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. 2018 poz. 1000 z późn. zm.) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich. Zgodne z ww. ustawą, Klienci Sklepu internetowego mają prawo do wglądu do swoich danych osobowych, ich poprawiania oraz żądania usunięcia.
4. Zbieranie danych odbywa się na zasadzie pełnej dobrowolności.
5. Wszelkie zmiany regulaminu obowiązują od daty opublikowania ich na stronie www.egift.pl. Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia niniejszego regulaminu będą realizowane na podstawie dotychczasowych zasad.

W razie wątpliwości i pytań prosimy o kontakt: poprzez formularz kontaktowy lub telefonicznie: 22 43 41 850.